Starters4Communities werkt aan een sociaal ondernemende samenleving gevormd door de gedrevenheid en creativiteit van starters op de arbeidsmarkt. Wij streven naar drie maatschappelijke doelen.


Starters helpen met hun carrière met impact.

Bottom-up wijkinitiatieven versterken.

De opkomst van sociaal ondernemen versnellen.

 

Starters4Communities heeft nu 34 S4C-programma’s gedraaid en 2 Starters Labs en 1 Summer School opgezet. Vanaf 2013 ondersteunden 578 starters 176 wijkinitiatieven in diverse steden. We hielpen 14 sociale start-ups hun ideeën realiseren. Ons team streeft naar impact, kwaliteit en continue verbetering.

Hier een overzicht van onze impact in 2016 gemeten uit evaluatieonderzoek met 177 starters en 56 initiatiefnemers, en post-evaluatieonderzoek met deelnemers meer dan een half jaar na afloop.

 

Voor de starters

%

… zegt dat deelname heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van hun carrière.

%

… beschouwt zichzelf sociaal ondernemend.

%

… heeft een half jaar na deelname interessant en genoeg werk.

%

… heeft meer inzicht in de behoeften van hun gebruikers.


 

Voor de wijkinitiatieven

%

… van de initiatieven van 2016 geeft aan echt verder te zijn geholpen.

%

… voelt zich gesterkt om door te gaan.

%

… heeft een nieuw, uitgewerkt verdienmodel.

%

… heeft meer inzicht in de behoeften van hun gebruikers.

Jaarverslag 2016

In ons jaarverslag vind je niet alleen meer cijfers over de behaalde resultaten en beoordelingen van onze programma’s, het staat ook boordevol verhalen! Persoonlijke verhalen over successen en uitdagingen van deelnemende starters, wijkinitiatieven en partners bij gemeente en welzijn. Ook als je meer wilt weten over onze organisatiestructuur, financieel verslag en plannen voor de toekomst, dan is het zeker een aanrader om door te lezen. Bekijk ons jaarverslag hieronder of download de pdf: Jaarverslag 2016.pdf

Doelgroepen van de wijkinitiatieven

Impact van de wijkinitiatieven

Benieuwd naar onze projecten? Hier een kleine greep uit de wijkinitiatieven die de starters ondersteunden.