stories

De buurtverkenning in A’dam Oost!

In Amsterdam Oost is het programma in volle gang! Drie weken lang trokken de starters de buurt in om met bewoners mooie gesprekken aan te gaan over hun talenten en dromen voor de wijk. We sloten de buurtverkenning af met een evenement bij het Cruquiusgilde, tevens de kick-off van de Cruquius op Zondag: een buurtevenement met programmering voor en door de buurt!

Cruquius op zondag was een gezellige boel met een knutselhoek, een vintage kledingmarktje van C4CVintage en de 3D printer van 3D Filamento. Ook het eten was heerlijk met de pittige pasteitjes van bewoner Lydia en de foodtruck met heerlijke salami en salades van Sla-gerei. Bewoner Viktor had zijn gitaar meegenomen en speelde een paar oude classics. Deze dag werd afgesloten met een ‘Bike-In Cinema’ waar de film Soul Kitchen werd vertoond. Met 90 aanwezigen was de dag een groot succes en er is vraag naar meer. Buurtbewoners hebben grote behoefte aan meer structurele activiteiten in de buurt en willen hier graag zelf een bijdrage aan leveren. Dit sCertin ignaal én het enthousiasme van de starters over de buurtverkenning heeft ertoe geleid dat Cruquius op Zondag één van de projecten is waar de starters de komende 10 weken aan gaan werken.

Op zondag 29 juni presenteren de deelnemers alle projecten tijdens de eindviering van het programma. Zet deze datum dus alvast in je agenda! De eindviering wordt gesponsord door onze hoofdsponsor van dit programma, Certin. Het weekend van de eindviering (28 en 29 juni) zal er ook een spectaculair bamboo kunstwerk worden gemaakt samen met bewoners en kinderen uit het Cruquiusgebied.

ontdek meer

Opleiding Sociaal ondernemen

Opleiding Sociaal ondernemen

Veel mensen zoeken werk met betekenis. Een baan waarin je méér doet dan alleen geld verdienen. Waar je goed doet voor jezelf én voor je omgeving. Waar je jouw kennis en talenten kan inzetten voor een sociaal of duurzaam doel. Bijvoorbeeld door het plastic-probleem aan te pakken, of sociale ongelijkheid. In een opleiding sociaal ondernemen leer je hoe je direct kan bijdragen, leer je wat jij kan betekenen voor een ander en waar jij voldoening uit haalt. Voor ondernemers én niet-ondernemers. Hoe werkt dat?

read more
Playmakers: gelukkig in werk

Playmakers: gelukkig in werk

Medewerkers zijn het allerbelangrijkste wat een organisatie heeft. Daar geef je aandacht aan, luister je naar en zorg je goed voor. Dat betaalt zich altijd terug voor de organisatie en maakt je weerbaar, wendbaar en duurzaam! Daarom werkt Starters4Communities met Playmakers, oftewel onze chief happiness officers. Lilian Dibbets is één van onze intern opgeleide Playmakers en legt uit waarom dit zo belangrijk is.

read more
Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam

Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam

Impact maken in Rotterdam door lokale mensen en organisaties te verbinden, dat is wat ik op een dag wil bereiken. Door de veelzijdigheid van deze stad vind ik het lastig om te weten in welke sector ik werkzaam wil zijn. Bij GLOW UP! kan ik me oriënteren bij verschillende organisaties en past daarom perfect bij mijn zoektocht.

read more
Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals

Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals

Ook in Nijmegen dragen onze impactprojecten bij aan een sociale en duurzame toekomst. In huidig programma wordt er bijgedragen aan maar liefst zes verschillende Sustainable Development Goals! Benieuwd naar de projecten, hoe zij impact maken en met welk vraagstuk onze deelnemers aan de slag gaan? Lees verder!

read more
Vacature Marketing & Communicatie

Vacature Marketing & Communicatie

We zoeken iemand die zowel oog heeft voor de ontwikkeling van onze strategie, en deze direct weet uit te voeren. Starters4Communities ontwikkelt zich snel en heeft een grote ambitie. Het is aan jou om – samen met de directie – S4C te positioneren als dé opleider in bottom-up sociaal ondernemerschap. Content schrijven is een belangrijk onderdeel van de rol. Kortom, we zoeken iemand met visie en creativiteit die ook van aanpakken houdt!

read more
First things first: inleven in je doelgroep

First things first: inleven in je doelgroep

Hoe kom je van vraagstuk naar uitgewerkt én getest idee? Onze deelnemers van FIKS ontdekken het tijdens de tweede module: vallen & opstaan. Tijdens deze module gaan zij met de methode Design Thinking aan de slag. Zo leren zij zich in te leven in hun doelgroep. En dat is niet altijd even makkelijk! Wat zijn échte behoeftes, interesses & irritaties van de doelgroep? Kan je echt luisteren naar een ander? En hoe zet je je eigen oordelen uit?

read more
Kaartspel voor dieper contact

Kaartspel voor dieper contact

ALLéén samen sterker zet zich in om eenzaamheid tegen te gaan. Met een zelf ontworpen kaartspel faciliteren ze een diepere verbinding tussen mensen. “Het spel vormt een gespreksstarter om in gesprek te gaan over je dromen en angsten: iets wat we allemaal delen.”

read more
Vacature Office manager

Vacature Office manager

     Vacature 16 uur per week Per 7 december 2020 Reageren kan tot en met dinsdag 24 november Op woensdag 25 november berichten we een selectie van kandidaten die we op vrijdag 27 november willen interviewen – houd deze dag alvast vrij! De beoogde...

read more
Zo spelen wij op de werkvloer

Zo spelen wij op de werkvloer

Starters4Communities gelooft dat duurzaamheid begint bij ieder individu! En wat bedoelen we daar nou mee? Het is simpelweg belangrijk om te weten waar je medewerkers energie van krijgen en of de organisatie en de medewerkers met de juiste passie en overtuiging hun werk kunnen doen. Want als je niet lekker in je werk zit is de kans op een burn-out of een bore-out groot! Om dit te voorkomen zijn The Playmakers in het leven geroepen. Benieuwd wat deze Playmakers doen? Lees verder

read more