stories

En nu … S4C in 2014!

2014 belooft een (sociaal) ondernemend jaar te worden voor starters4communities! De werving voor vervolgprogramma’s in Amsterdam & Utrecht zijn reeds in volle gang. Op de S4C informatie sessie van 29 januari vertellen we alles over de aankomende programma’s en geven we geïnteresseerden gelijk een voorproefje! Zo faciliteren we drie mini-workshops naar keuze over Crowdfunding, Business Model Canvas en Ontdek je talent. Verder zijn er al een aantal sterke partners geïdentificeerd waarmee Starters4Communities komend jaar zal gaan samenwerken.

Als eerste natuurlijk het Cruquiusgilde. Vanuit deze creatieve broedplaats zal het aankomende programma in Amsterdam worden gecoördineerd. Tevens in Amsterdam zijn we in veelbelovende gesprekken met Knowmads Business School over een programma in de Kolenkitbuurt. StudiJob, onze eerste en één van onze meest trouwe partners, heeft alweer gulle toezegging gedaan voor aankomend jaar. Niet alleen zullen zij wederom de zeer geprezen communicatiestijlen en pitch workshop faciliteren, maar tevens de eigen bijdrage voor deelname aan het programma betalen voor hun uitzendkrachten! Aankomende woensdag 29 januari is de tweede informatie avond van het programma van S4C in samenwerking met de Cruquiusgilde. Heb jij interesse om deel te nemen aan ons programma? Geef je vrijblijvend op!

In Utrecht zijn er spannende ontwikkelingen gaande met “Utrecht onder stroom”. Een nieuw initiatief van de Slinger Utrecht, met als doel om het maatschappelijk ondernemen van bedrijven, instellingen en particulieren, zo goed mogelijk zichtbaar te maken. De bedoeling is, dat daardoor anderen geïnspireerd raken en zelf ook een initiatief beginnen. Dat moet uiteindelijk in 2018 resulteren in een stad waarin het bruist van de duurzame activiteiten op het gebied van mensen, milieu en werkgelegenheid. Starters4communities zal als partner de kick-off van dit inspirerende initiatief gaan vormgeven.

Starters4communities netwerk breidt zich snel uit en er zijn veel partijen geïnteresseerd om te kijken hoe we in de toekomst kunnen samenwerken om de impact van onze programma’s te versterken. Denk hierbij aan partijen actief op het gebied van bewonersparticipatie, het stimuleren van sociaal ondernemen, bestrijden van (jeugd) werkloosheid en het versterken van de samenwerking tussen commerciële en publieke sectoren. Starters4communities wordt tevens benaderd door zorg en welzijnsinstellingen die hun diensten meer naar ondernemers model willen vormgeven. Onze snel groeiende pool van alumni ’s zal vele mogelijkheden bieden om toenemende vraag te kunnen opvangen.

Kortom, 2014 wordt een sociaal ondernemend jaar vol nieuwe kansen, lessen te leren en mogelijkheden om onze impact te vergroten!

ontdek meer

Opleiding Sociaal ondernemen

Opleiding Sociaal ondernemen

Veel mensen zoeken werk met betekenis. Een baan waarin je méér doet dan alleen geld verdienen. Waar je goed doet voor jezelf én voor je omgeving. Waar je jouw kennis en talenten kan inzetten voor een sociaal of duurzaam doel. Bijvoorbeeld door het plastic-probleem aan te pakken, of sociale ongelijkheid. In een opleiding sociaal ondernemen leer je hoe je direct kan bijdragen, leer je wat jij kan betekenen voor een ander en waar jij voldoening uit haalt. Voor ondernemers én niet-ondernemers. Hoe werkt dat?

Lees meer

Oproep aan Prinses Amalia

Open brief van de #impactgeneratieGeneratiegenoten van prinses Amalia vragen haar te kiezen voor een studie met impact. In een open brief nodigen Anne Ritsma (25), Bob Hoftijzer (21), Chris van Bendegem (27) en Eva Zijlmans (26) de prinses, die op dit moment haar...

Lees meer

Wie is Paul de Kuyper?

Een korte kennismaking met onze nieuwe directeur! De passie voor sociaal ondernemen is bij Paul initieel ontstaan vanuit de culturele hoek. Dit mondde uit in het oprichten en uitbouwen van Gigstarter, een online platform voor live muziek dat de sector emancipeert van...

Lees meer
Playmakers: gelukkig in werk

Playmakers: gelukkig in werk

Medewerkers zijn het allerbelangrijkste wat een organisatie heeft. Daar geef je aandacht aan, luister je naar en zorg je goed voor. Dat betaalt zich altijd terug voor de organisatie en maakt je weerbaar, wendbaar en duurzaam! Daarom werkt Starters4Communities met Playmakers, oftewel onze chief happiness officers. Lilian Dibbets is één van onze intern opgeleide Playmakers en legt uit waarom dit zo belangrijk is.

Lees meer
Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam

Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam

Impact maken in Rotterdam door lokale mensen en organisaties te verbinden, dat is wat ik op een dag wil bereiken. Door de veelzijdigheid van deze stad vind ik het lastig om te weten in welke sector ik werkzaam wil zijn. Bij GLOW UP! kan ik me oriënteren bij verschillende organisaties en past daarom perfect bij mijn zoektocht.

Lees meer
Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals

Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals

Ook in Nijmegen dragen onze impactprojecten bij aan een sociale en duurzame toekomst. In huidig programma wordt er bijgedragen aan maar liefst zes verschillende Sustainable Development Goals! Benieuwd naar de projecten, hoe zij impact maken en met welk vraagstuk onze deelnemers aan de slag gaan? Lees verder!

Lees meer
Vacature Marketing & Communicatie

Vacature Marketing & Communicatie

We zoeken iemand die zowel oog heeft voor de ontwikkeling van onze strategie, en deze direct weet uit te voeren. Starters4Communities ontwikkelt zich snel en heeft een grote ambitie. Het is aan jou om – samen met de directie – S4C te positioneren als dé opleider in bottom-up sociaal ondernemerschap. Content schrijven is een belangrijk onderdeel van de rol. Kortom, we zoeken iemand met visie en creativiteit die ook van aanpakken houdt!

Lees meer
First things first: inleven in je doelgroep

First things first: inleven in je doelgroep

Hoe kom je van vraagstuk naar uitgewerkt én getest idee? Onze deelnemers van FIKS ontdekken het tijdens de tweede module: vallen & opstaan. Tijdens deze module gaan zij met de methode Design Thinking aan de slag. Zo leren zij zich in te leven in hun doelgroep. En dat is niet altijd even makkelijk! Wat zijn échte behoeftes, interesses & irritaties van de doelgroep? Kan je echt luisteren naar een ander? En hoe zet je je eigen oordelen uit?

Lees meer
Kaartspel voor dieper contact

Kaartspel voor dieper contact

ALLéén samen sterker zet zich in om eenzaamheid tegen te gaan. Met een zelf ontworpen kaartspel faciliteren ze een diepere verbinding tussen mensen. “Het spel vormt een gespreksstarter om in gesprek te gaan over je dromen en angsten: iets wat we allemaal delen.”

Lees meer