stories

Gezicht achter S4C – Sari

Sari KielNaam: Sari Kiel
Leeftijd: 31
Woonplaats: Amsterdam-West
Studie: Culturele Antropologie, Docent Nederlands als tweede taal
Tags: Open-minded, avontuurlijk, mens-gericht, idealistisch, gevoelig, doelgericht, humor, sportief

Wat beweegt jou?
Wat mij beweegt is beweging :). Ik ben ervan overtuigd dat het als mens heel belangrijk is om in beweging te blijven, ook op momenten dat je even lijkt stil te staan. Starters4Communties biedt deze mogelijkheid volgens mij aan onze deelnemers; het overbruggen van een onzekere transitieperiode van het veilige studeren naar het ‘grote-mensen-werk’. Ook het zijn van ‘een beweging’ waarin jong talent zich inzet voor een meer sociale wereld is voor mij een drijfveer.

Laatste film die je keek?
Ik zie heel veel films, omdat ik een Cinevillepas heb. De laatste film waar ik het laatst hard om heb gelachen was ‘A walk in the woods’ over Bill Bryson die de Appalachian trail bewandelt. Niet per se een topfilm, maar het thema trekt me wel. Ooit heb ik zelf in een maand het pelgrimspad naar Santiago de Compostella gelopen en soms heb ik zin om weer een dergelijk avontuur aan te gaan!

Waar luister je nu naar?
Boudewijn de Groot, ik ben stiekem een liefhebber van Nederlandstalige muziek en zijn protestsong ‘Welterusten, meneer de president’ is ongeëvenaard.

Werkzaam bij S4C sinds? 
Het prille begin in 2013, ik heb dus alle ontwikkelingen meegemaakt en zelf mede vormgegeven. Tijdens de pilot organiseerde ik een Oasis Game, een Braziliaanse methode om met bewoners hands on positieve verandering te brengen in een wijk. Dat was een groot avontuur, we deden alles voor het eerst. Inmiddels staat Starters4Communities heel wat steviger. Ik voel me trots op alles wat we hebben bereikt!

Oasis-game

 

Talent
Wat ik vaak terugkrijg is dat mensen zich bij mij op hun gemak voelen, ik open-minded ben en niet te snel een oordeel vel. Dit komt me goed van pas in mijn werk bij S4C, omdat er af en toe conflict of miscommunicatie ontstaat tussen deelnemers en initiatiefnemers. Ik ben goed in staat te bemiddelen en alle kanten te bekijken. Ook ben ik goed in het teruggaan naar de kern: wat is echt belangrijk en van waarde en wat zijn maar details? Mede daarom werk ik volgens mij behoorlijk effectief.

Grootste uitdaging
Loslaten en ontspannen. Ik ben niet snel tevreden en vind het lastig om me niet persoonlijk verantwoordelijk te voelen voor verwachtingen of problemen van anderen.
Met de deelnemers van S4C is het de uitdaging om steeds meer uit handen te geven en zo hun eigen leerproces maximaal te stimuleren. Niet makkelijk om de controle los te laten, maar uiteindelijk komen er hele mooie dingen uit!

Wat zal je nooit vergeten
De eindviering van het eerste programma in Amsterdam-West dat ik zelf coördineerde. Dan voel je ineens weer heel helder waar je het allemaal voor doet. Volle zaal, lachende gezichten, trotse ouders en vrienden, prachtige pitches, goede resultaten. Je hebt iets bereikt dat je eerst niet voor mogelijk had gehouden!

Bewaren

ontdek meer

Opleiding Sociaal ondernemen

Opleiding Sociaal ondernemen

Veel mensen zoeken werk met betekenis. Een baan waarin je méér doet dan alleen geld verdienen. Waar je goed doet voor jezelf én voor je omgeving. Waar je jouw kennis en talenten kan inzetten voor een sociaal of duurzaam doel. Bijvoorbeeld door het plastic-probleem aan te pakken, of sociale ongelijkheid. In een opleiding sociaal ondernemen leer je hoe je direct kan bijdragen, leer je wat jij kan betekenen voor een ander en waar jij voldoening uit haalt. Voor ondernemers én niet-ondernemers. Hoe werkt dat?

Lees meer

Oproep aan Prinses Amalia

Open brief van de #impactgeneratieGeneratiegenoten van prinses Amalia vragen haar te kiezen voor een studie met impact. In een open brief nodigen Anne Ritsma (25), Bob Hoftijzer (21), Chris van Bendegem (27) en Eva Zijlmans (26) de prinses, die op dit moment haar...

Lees meer

Wie is Paul de Kuyper?

Een korte kennismaking met onze nieuwe directeur! De passie voor sociaal ondernemen is bij Paul initieel ontstaan vanuit de culturele hoek. Dit mondde uit in het oprichten en uitbouwen van Gigstarter, een online platform voor live muziek dat de sector emancipeert van...

Lees meer
Playmakers: gelukkig in werk

Playmakers: gelukkig in werk

Medewerkers zijn het allerbelangrijkste wat een organisatie heeft. Daar geef je aandacht aan, luister je naar en zorg je goed voor. Dat betaalt zich altijd terug voor de organisatie en maakt je weerbaar, wendbaar en duurzaam! Daarom werkt Starters4Communities met Playmakers, oftewel onze chief happiness officers. Lilian Dibbets is één van onze intern opgeleide Playmakers en legt uit waarom dit zo belangrijk is.

Lees meer
Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam

Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam

Impact maken in Rotterdam door lokale mensen en organisaties te verbinden, dat is wat ik op een dag wil bereiken. Door de veelzijdigheid van deze stad vind ik het lastig om te weten in welke sector ik werkzaam wil zijn. Bij GLOW UP! kan ik me oriënteren bij verschillende organisaties en past daarom perfect bij mijn zoektocht.

Lees meer
Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals

Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals

Ook in Nijmegen dragen onze impactprojecten bij aan een sociale en duurzame toekomst. In huidig programma wordt er bijgedragen aan maar liefst zes verschillende Sustainable Development Goals! Benieuwd naar de projecten, hoe zij impact maken en met welk vraagstuk onze deelnemers aan de slag gaan? Lees verder!

Lees meer
Vacature Marketing & Communicatie

Vacature Marketing & Communicatie

We zoeken iemand die zowel oog heeft voor de ontwikkeling van onze strategie, en deze direct weet uit te voeren. Starters4Communities ontwikkelt zich snel en heeft een grote ambitie. Het is aan jou om – samen met de directie – S4C te positioneren als dé opleider in bottom-up sociaal ondernemerschap. Content schrijven is een belangrijk onderdeel van de rol. Kortom, we zoeken iemand met visie en creativiteit die ook van aanpakken houdt!

Lees meer
First things first: inleven in je doelgroep

First things first: inleven in je doelgroep

Hoe kom je van vraagstuk naar uitgewerkt én getest idee? Onze deelnemers van FIKS ontdekken het tijdens de tweede module: vallen & opstaan. Tijdens deze module gaan zij met de methode Design Thinking aan de slag. Zo leren zij zich in te leven in hun doelgroep. En dat is niet altijd even makkelijk! Wat zijn échte behoeftes, interesses & irritaties van de doelgroep? Kan je echt luisteren naar een ander? En hoe zet je je eigen oordelen uit?

Lees meer
Kaartspel voor dieper contact

Kaartspel voor dieper contact

ALLéén samen sterker zet zich in om eenzaamheid tegen te gaan. Met een zelf ontworpen kaartspel faciliteren ze een diepere verbinding tussen mensen. “Het spel vormt een gespreksstarter om in gesprek te gaan over je dromen en angsten: iets wat we allemaal delen.”

Lees meer