stories
We zijn begonnen
Op maandag 2 september is de crowdfunding campagne van start gegaan!! Onze 30 ambassadeurs hebben 30 dagen om 30.000 euro op te halen. Een ambitieus doel en ambitieus bedrag, maar zeker mogelijk! Samen gaan we op zoek naar onze fans. Het zal een uitdaging worden voor alle starters, maar gelijk een hele leerzame ervaring! Zij leren netwerken, vragen, hun verhaal te vertellen, en kansen te identificeren. Ons S4C team is er natuurlijk voor ondersteuning, en zelf crowdfunden we gewoon mee.
ontdek meer
Opleiding Sociaal ondernemen
Veel mensen zoeken werk met betekenis. Een baan waarin je méér doet dan alleen geld verdienen. Waar je goed doet voor jezelf én voor je omgeving. Waar je jouw kennis en talenten kan inzetten voor een sociaal of duurzaam doel. Bijvoorbeeld door het plastic-probleem aan te pakken, of sociale ongelijkheid. In een opleiding sociaal ondernemen leer je hoe je direct kan bijdragen, leer je wat jij kan betekenen voor een ander en waar jij voldoening uit haalt. Voor ondernemers én niet-ondernemers. Hoe werkt dat?
Oproep aan Prinses Amalia
Open brief van de #impactgeneratieGeneratiegenoten van prinses Amalia vragen haar te kiezen voor een studie met impact. In een open brief nodigen Anne Ritsma (25), Bob Hoftijzer (21), Chris van Bendegem (27) en Eva Zijlmans (26) de prinses, die op dit moment haar...
Wie is Paul de Kuyper?
Een korte kennismaking met onze nieuwe directeur! De passie voor sociaal ondernemen is bij Paul initieel ontstaan vanuit de culturele hoek. Dit mondde uit in het oprichten en uitbouwen van Gigstarter, een online platform voor live muziek dat de sector emancipeert van...
Young Impactmakers zoekt Taskforce
Wil jij meebouwen aan DE landelijke community voor jong sociaal ondernemend Nederland? Word jij razend enthousiast van het samenbrengen van de nieuwe generatie impact ondernemers en intrapreneurs? Vind jij het leuk om evenementen te organiseren?...
Vacature Coördinator Kwaliteit & Methodiek
Nederland24 uur per weekStart mid-februari 2021 Reageren kan tot en met zondag 7 februari Op maandag 8 februari berichten we een selectie van kandidaten die we op donderdag 11 februari willen interviewen - houd deze dag alvast vrij! Over de functie...
Playmakers: gelukkig in werk
Medewerkers zijn het allerbelangrijkste wat een organisatie heeft. Daar geef je aandacht aan, luister je naar en zorg je goed voor. Dat betaalt zich altijd terug voor de organisatie en maakt je weerbaar, wendbaar en duurzaam! Daarom werkt Starters4Communities met Playmakers, oftewel onze chief happiness officers. Lilian Dibbets is één van onze intern opgeleide Playmakers en legt uit waarom dit zo belangrijk is.
Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam
Impact maken in Rotterdam door lokale mensen en organisaties te verbinden, dat is wat ik op een dag wil bereiken. Door de veelzijdigheid van deze stad vind ik het lastig om te weten in welke sector ik werkzaam wil zijn. Bij GLOW UP! kan ik me oriënteren bij verschillende organisaties en past daarom perfect bij mijn zoektocht.
Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals
Ook in Nijmegen dragen onze impactprojecten bij aan een sociale en duurzame toekomst. In huidig programma wordt er bijgedragen aan maar liefst zes verschillende Sustainable Development Goals! Benieuwd naar de projecten, hoe zij impact maken en met welk vraagstuk onze deelnemers aan de slag gaan? Lees verder!
Vacature Marketing & Communicatie
We zoeken iemand die zowel oog heeft voor de ontwikkeling van onze strategie, en deze direct weet uit te voeren. Starters4Communities ontwikkelt zich snel en heeft een grote ambitie. Het is aan jou om – samen met de directie – S4C te positioneren als dé opleider in bottom-up sociaal ondernemerschap. Content schrijven is een belangrijk onderdeel van de rol. Kortom, we zoeken iemand met visie en creativiteit die ook van aanpakken houdt!
First things first: inleven in je doelgroep
Hoe kom je van vraagstuk naar uitgewerkt én getest idee? Onze deelnemers van FIKS ontdekken het tijdens de tweede module: vallen & opstaan. Tijdens deze module gaan zij met de methode Design Thinking aan de slag. Zo leren zij zich in te leven in hun doelgroep. En dat is niet altijd even makkelijk! Wat zijn échte behoeftes, interesses & irritaties van de doelgroep? Kan je echt luisteren naar een ander? En hoe zet je je eigen oordelen uit?
Kaartspel voor dieper contact
ALLéén samen sterker zet zich in om eenzaamheid tegen te gaan. Met een zelf ontworpen kaartspel faciliteren ze een diepere verbinding tussen mensen. “Het spel vormt een gespreksstarter om in gesprek te gaan over je dromen en angsten: iets wat we allemaal delen.”