stories

Crowdfunding succesvol afgerond

Al bij de aanvang van het eerste pilot programma hadden de Starters4Communities deelnemers bewezen wat zij in hun mars hebben. Wat eerst onmogelijk leek is gelukt met veel doorzettingsvermogen en creativiteit: 25.000 euro in 30 dagen!  Uiteindelijk heeft Stadsdeel Amsterdam Oost het restbedrag ingelegd en is het doelbedrag gehaald! Hartelijk dank aan de ruim 500 mensen die geloofden in deze droom en in de starters. De campagne was een waar avontuur.

“Ik heb geleerd te durven vragen en kansen in mijn eigen netwerk te leren herkennen. En vaak kreeg ik donaties of gewoon leuke, steunende opmerkingen uit onverwachte hoek”. Het groepsgevoel en de snelle naamsbekendheid alleen al hebben veel opgeleverd. Toch bleef het voor de meesten een moeilijke opgave, en moesten alle deelnemers zich over een aantal hoge drempels zetten om vooral ook maar gewoon te gaan doen, zonder teveel na te denken over alles wat er fout zou kunnen gaan.

Tijdens de campagne zijn er leuke acties georganiseerd zoals een inspirerend netwerk café voor ondernemers georganiseerd, een kledingverkoop, een boottocht door Amsterdam en vele dinertjes voor vrienden en familie. Hiernaast bedachten en regelden de deelnemers zelf beloningen die zij aan hun achterban konden aanbieden; van kaartjes naar het Eye Museum, een uurtje tennissen, tweedehands sieraden, een fotorapportage, workshops urban farming en nog veel meer. In de drukte van het programma zijn we nog steeds hard bezig om deze beloningen naar al onze supporters te versturen. Excuses voor de vertraging maar de beloningen die nog niet zijn verstuurd komen er heel snel aan!

Voor de toekomst is het doel om Starters4Communities fans meer blijvend betrokken te houden. Zowel de deelnemers en hún supporters, en een ieder die gelooft in onze visie en missie. De bedoeling van onze crowdfunding campagne is niet zozeer om enorme massa’s mensen te bereiken, maar juist die mensen en organisaties te betrekken die écht geloven in onze boodschap. Aangezien we zelf ook nog een jonge, lerende en groeiende organisatie zijn, wordt dit één van de vele uitdagingen die wij met veel energie tegemoet gaan.

 Bedankt

ontdek meer

Opleiding Sociaal ondernemen

Opleiding Sociaal ondernemen

Veel mensen zoeken werk met betekenis. Een baan waarin je méér doet dan alleen geld verdienen. Waar je goed doet voor jezelf én voor je omgeving. Waar je jouw kennis en talenten kan inzetten voor een sociaal of duurzaam doel. Bijvoorbeeld door het plastic-probleem aan te pakken, of sociale ongelijkheid. In een opleiding sociaal ondernemen leer je hoe je direct kan bijdragen, leer je wat jij kan betekenen voor een ander en waar jij voldoening uit haalt. Voor ondernemers én niet-ondernemers. Hoe werkt dat?

Lees meer
Op weg naar een inclusieve arbeidsmarkt in Utrecht

Op weg naar een inclusieve arbeidsmarkt in Utrecht

Op 1 juni 2022 ondertekenden de leden van de Utrechtse Inclusie Coalitie – ontstaan op initiatief van impact030 – een manifest waarin zij verklaren structureel samen te zullen werken aan een inclusieve arbeidsmarkt in Utrecht. Het tekenen van dit manifest luidt de start in van een pilot om Utrechters met onbenut arbeidspotentieel, duurzaam aan werk te helpen.

Lees meer
Oproep aan Prinses Amalia

Oproep aan Prinses Amalia

Open brief van de #impactgeneratieGeneratiegenoten van prinses Amalia vragen haar te kiezen voor een studie met impact. In een open brief nodigen Anne Ritsma (25), Bob Hoftijzer (21), Chris van Bendegem (27) en Eva Zijlmans (26) de prinses, die op dit moment haar...

Lees meer

Wie is Paul de Kuyper?

Een korte kennismaking met onze nieuwe directeur! De passie voor sociaal ondernemen is bij Paul initieel ontstaan vanuit de culturele hoek. Dit mondde uit in het oprichten en uitbouwen van Gigstarter, een online platform voor live muziek dat de sector emancipeert van...

Lees meer
Playmakers: gelukkig in werk

Playmakers: gelukkig in werk

Medewerkers zijn het allerbelangrijkste wat een organisatie heeft. Daar geef je aandacht aan, luister je naar en zorg je goed voor. Dat betaalt zich altijd terug voor de organisatie en maakt je weerbaar, wendbaar en duurzaam! Daarom werkt Starters4Communities met Playmakers, oftewel onze chief happiness officers. Lilian Dibbets is één van onze intern opgeleide Playmakers en legt uit waarom dit zo belangrijk is.

Lees meer
Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam

Juul en Maayke bij Kledingbank Past in Rotterdam

Impact maken in Rotterdam door lokale mensen en organisaties te verbinden, dat is wat ik op een dag wil bereiken. Door de veelzijdigheid van deze stad vind ik het lastig om te weten in welke sector ik werkzaam wil zijn. Bij GLOW UP! kan ik me oriënteren bij verschillende organisaties en past daarom perfect bij mijn zoektocht.

Lees meer
Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals

Nijmegen gaat voor deze Sustainable Development Goals

Ook in Nijmegen dragen onze impactprojecten bij aan een sociale en duurzame toekomst. In huidig programma wordt er bijgedragen aan maar liefst zes verschillende Sustainable Development Goals! Benieuwd naar de projecten, hoe zij impact maken en met welk vraagstuk onze deelnemers aan de slag gaan? Lees verder!

Lees meer
Vacature Marketing & Communicatie

Vacature Marketing & Communicatie

We zoeken iemand die zowel oog heeft voor de ontwikkeling van onze strategie, en deze direct weet uit te voeren. Starters4Communities ontwikkelt zich snel en heeft een grote ambitie. Het is aan jou om – samen met de directie – S4C te positioneren als dé opleider in bottom-up sociaal ondernemerschap. Content schrijven is een belangrijk onderdeel van de rol. Kortom, we zoeken iemand met visie en creativiteit die ook van aanpakken houdt!

Lees meer